Ter un ordenador e conectarse á Internet é vital no mundo de hoxe e hai iniciativas que contribúen ao acceso universal destes servizos
Coñecido ao principio como "o PC a 100 dólares" o proxecto One Laptop Per Child (OLPC) posto en marcha por Nicolas Negroponte, acaba de entrar na fase de produción en masa nas fábricas de Quantums en Taiwán á consecuencia de pedidos feitos por Uruguay e Mongolia. Por outra banda, o proxecto acaba de abrir, por 14 días soamente, o programa Give one Get one (G1G1) que permite comprar dous dun golpe para 400 dólares: un para o comprador e un para un neno do terceiro mundo.
Trátase dunha campaña limitada (só é válida ata o 26 de novembro), a oferta tamén está restrinxida no espazo (os Estados Unidos e Canadá soamente). Os compradores poderán deducir 200 dólares dos seus impostos (a suma que corresponde á máquina dada). A compañía T-Mobile failles agasallo por outra lado dun ano de acceso gratuíto en todos os seus puntos de acceso Wifi (co aparello da súa elección), o que lles custaría normalmente 360 dólares.
Electronic Arts, a gran compañía de xogos electrónicos, decidiu dar o xogo educativo SimCity a OLPC, que poderá instalalo en todos os seus portáteis.
Nun debate organizado por Jerry Michalski, referiuse esencialmente aos méritos e os límites do ordenador porque aparece como máis ben concibido para os nenos do insuficiente terceiro mundo e máis ben insuficiente para os adultos americanos.
Ademais do feito, xa extraordinario, de chegar a poñer a punto un aparello orixinal e cheo de cualidades, OLPC contribuíu amplamente a forzar as grandes empresas a producir aparellos mellor adaptados ás necesidades dos máis desfavorecidos. INTEL e AMD teñen cada un o seu. Incluso agora multiplícanse os ordenadores portáteis ultra simples e a bo prezo como o EEE, de Asus, ou o a Nanobook, de VIA.